Ge mig en hund – tack

Jag vill ha en hund, ge mig en nu. Tack. 
Det spelar inte så stor roll vad det är för ras, bara den har gullig personlighet.
Och vill ligga i mitt knä och mysa när jag kollar på dåliga tv-program som ingen vill titta på med mig.
Och tycker om att bli klappad mest hela tiden.
Och inte skäller för mycket, särskilt inte när grannarnas robotdammsugare drar igång – vilket är varenda kväll.
Och vill sova vid mina fötter på nätterna.
Och tycker om att gå precis lagom långa promenader, och låter mig vakna till liv och ta en kopp kaffe innan vi beger oss ut. För bådas skull. 
Och som inte förpestar luften med såna där hemskt illaluktande hundpruttar. 
Och inte tuggar på alla mina favoritprylar. 
Och som inte ser så där löjligt söt ut när man äter så att hjärtat går sönder om man inte delar med sig av maten. 
 
Ja precis. Inga krav alls. 
 
 
Image by bark (License)
 
 
 

Du kanske också gillar

#1 - Thea

Känner exakt som du! Vill också så gärna ha en hund!
Kolla gärna in på min blogg med bilder på djur, kakor och höstlöv :)