Wasas bästa och sämsta bröd

 
För några veckor sedan fick jag gratisprover från Wasa. Någon glad lirare gav mig ett paket med tre olika smaker. Det är en av fördelarna med att bo vid medis, man får ofta free stuff för någon reklamare har kommit på att det är just sofo-hipster-människor som är rätt målgrupp för ALLA produkter som görs – någonsin. 
Oh well, tillbaka till raljerandet om Wasas bröd.
 
Så här blev ordningen av de knastriga skivorna som jag fick inmundiga: 
 
Bäst:
"What's not to like?" som Joey säger i ett Vänner-avsnitt när han får i sig Rachels misslyckade tårta med kött och ärtor. Sesamfrön - good. Salt - good. Knäckebröd - goooood.
Passar med ett par skivor lagrad ost, lite smör och varför inte slänga på lite gurka så att det ser så där piffigt och fint ut. Då kan man låtsas att man har fått i sig lite nyttigheter trots att hjärnan försöker skriva att man gurka har lika mycket näring som ett glas vatten. 
Betyg: 8/10
 
Mellanmjölkens okej:
Den är god. Alltså god på riktigt. Men det smakar mer bulle och efterrätt än knäckebröd. Det är inte riktigt vad jag vill ha ut av mina knapriga mackor. Vill jag ha en bulle, så äter jag en bulle. Konservativ - japp. 
Betyg: 5/10 
 
Njaeee:
Gillar det inte. Smakar så där slibbigt italienskt. Inte min kopp te. Alls. Sedan måste jag även ge en dänga till val av namn. Varför insistera på att ha ett engelskt namn på en svensk produkt med en fransk smakinriktning. Fail.
Betyg: 2/10 

Du kanske också gillar