Lista: 5 saker som jag absolut älskar

På bio och ser en högintellektuell film som var ytterst stimulerande för hjärnverksamheten. Det är inte ofta jag ser på film, men när det väl händer är det främst denna slags filmer som jag ser. 
 
Eftersom jag är en ny bloggare så kommer här en lista på fem saker jag älskar. De där vanliga punkterna som de flesta brukar skriva (familj, vänner, sambo... bla bla bla) är självklart också sånt som jag kan använda ä-ordet för att beskriva min relation till. Men vi börjar med de här:
 
1. Hösten
Nej, jag tycker inte att sommaren är den bästa årstiden. Den ligger inte ens som nummer två. Den bästa tiden på året är hösten när alla färger ändras, det börjar bli lite kallt i luften, kvällarna blir mörka och man kan tända ljus igen och man får sörpla i sig så mycket mustiga soppor man vill utan att bli ifrågasatt. 
 
2. Soppor
Sjukt gott och enkelt. Jag tycker inte om att tillbringa tid i köket, alls. Därför är min favorit soppor. Det blir gott nästan hur man än gör. Spenatsoppa, svampsoppa, potatis- och purjolökssoppa... Listan kan bli hur lång som helst. 
 
3. Popcorn
Det absolut bästa snacket – alla kategorier. Det som de flesta inte vet om är att den bästa drycken till detta magiska tilltugg är faktiskt mjölk, fast rödvin går ju självklart bra det med. En stor balja popcorn och ett glas vin eller tre kan lätt vara ett fullgott alternativ till middag. 
 
4. Informationssökande människor
Egentligen ville jag skriva nördar, men det får man nog inte göra när man är 30plus. Jag älskar folk som är insnöade på ett ämne och kan ALLT om det. Det har jag alltid gjort. Det spelar ingen roll om du kan allt om en unik spindel som endast lever i något konstigt land som ingen känner till. Jag kommer antagligen att vilja prata med dig. Länge. Och kommer att lyssna på allt från det lantinska namn som detta fantastiska djur har, till hur den beter sig under parningssäsong.
 
5. Tv-serier
Jag har damp. Eller egentligen inte riktigt. Hmm, eller jo kanske, men ingen läkare har gett mig en diagnos på det i alla fall. Kontentan är att jag måste stryka en hel del saker i mitt liv för att jag inte har tålamod till det. En av alla dessa saker är att se på film. Jag vet, det låter jättetråkigt. Alla tycker ju om att se på film. Inte jag. Jag tycker att de är för långa och jag börjar genast att känna det okontrollerbara behovet av att fibbla med mobilen, spela wordfeud med avlägsna släktingar eller frenetiskt kolla om något nytt har lagts upp på Facebook eller Instagram de senaste 30 sekunderna. Tv-serier däremot älskar jag. Just nu är jag hooked på Game of Thrones, Orange is the new black och mina favvonördar i The big bang theory. Jag har nog sett alla Big bang-avsnitt minst 6-10 gånger var.
  

Du kanske också gillar